Wijkzorg Amsterdam > AdviesWijkzorg

AdviesWijkzorg

Introductie

AdviesWijkzorg biedt ondersteuning voor professionals en vrijwilligers die verbonden zijn aan een organisatie in de wijk. Uitgangspunt is dat je bent vastgelopen in een casus en je advies zoekt over hoe je verder kunt. Op deze pagina vind je alle informatie om je casus in te brengen. Goed dus dat je hier terecht bent gekomen!

AdviesWijkzorg is per stadsdeel georganiseerd en bestaat per stadsdeel uit een multidisciplinair team.

Wanneer consulteer je AdviesWijkzorg?

AdviesWijkzorg is bedoeld om in te zetten nadat je de gebruikelijke wegen al bewandeld hebt om de casus vlot te trekken. Zo gaan we er bijvoorbeeld van uit dat je deze casus al besproken hebt in het wijkzorgnetwerk, in je eigen organisatie, met andere samenwerkingspartners en dergelijke. Wanneer dit niet heeft geleid tot een doorbraak is het goed om AdviesWijkzorg te consulteren. AdviesWijkzorg in jouw stadsdeel denkt graag met je mee en geeft een advies op maat.

Wie kan een casus aanmelden?

Je kunt een casus aanmelden als je de klanthouder bent van de betreffende cliënt. Wanneer je niet de klanthouder bent, verzoeken wij je om in overleg te treden met de klanthouder. Als jullie de casus niet kunnen oplossen, kan de klanthouder AdviesWijkzorg inschakelen. Als er geen klanthouder is, kun je als professional of als vrijwilliger zelf een melding doen bij AdviesWijkzorg.

Waar is AdviesWijkzorg niet voor bedoeld?

Niet als aanmeldroute voor WMO voorzieningen.
Niet voor acute, crisisgevallen. In geval van crisis volg je de gebruikelijke route van jouw organisatie.

Wat gebeurt er als ik een casus aanmeld?

Je melding wordt besproken door de vaste AdviesWijkzorg-groep uit jouw stadsdeel. Deze groep bestaat uit collega’s uit het wijkzorgnetwerk met brede ervaring in het werkgebied en veel kennis van de wijk. Binnen 5 werkdagen krijg je een advies op maat voor de aanpak. Dit advies kan uit een aantal onderdelen bestaan. Uitgangspunt is dat het belang van de cliënt voorop blijft staan en dat jij je als betrokken professional of vrijwilliger geholpen voelt.

Onderdeel van het advies kan zijn een andere organisatie te betrekken of de casus over te dragen. In die gevallen geven we je bij het advies een contactpersoon en gegevens door, zodat je makkelijk contact op kunt nemen. Jij bespreekt het advies met je cliënt en bespreekt hoe jullie één en ander in gang kunnen zetten. Tijdens het hele proces blijf jij verantwoordelijk voor het contact met de cliënt.

Terugkoppeling

AdviesWijkzorg wil natuurlijk ook graag weten of het advies je daadwerkelijk geholpen heeft en wil na een maand graag contact met je hebben om te vragen hoe het is verlopen.

AdviesWijkzorg - overlegAdviesWijkzorg - Een gesprek over een cliënt

Instructie aanmelding

Download dit aanmeldformulier, sla het op op jouw computer en vul deze zorgvuldig in. Als je klaar bent kun je het formulier versturen via het  e-mailformulier onderaan deze pagina.

Let op!
In Amsterdam Noord geldt een andere procedure voor AdviesWijkzorg:

Alle zorg- en welzijnsprofessionals in Amsterdam-Noord kunnen een casus en/of cliënt (digitaal) aanmelden bij Triage & casemanagement van Beter Samen in Noord. Ga hiervoor naar de website www.betersameninnoord.nl/aanmeldformulier-triage-casemanagement/

Voor meer informatie over AdviesWijkzorg Amsterdam Noord kun je terecht bij Jennie Boer per mail  j.boer@wijkzorg-amsterdam.nl

Aanmeldformulier AdviesWijkzorg

  • Sleep bestanden hierheen of

 

Deze website maakt gebruik van cookies om website verkeer te analyseren. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website en klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten