In Middenmeer wonen veel ouderen die tijdens hun volwassenheid zelfredzaam waren en niet bekend zijn met de wijkvoorzieningen. Middenmeer is daarnaast de enige wijk in Oost waar geen algemene sociale accommodatie is. Hoe kunnen deze inwoners laagdrempellig en gemakkelijk toegang krijgen tot het Wijkzorgnetwerk?
Iedere bewoner van Middenmeer met een vraag rondom zorg of ondersteuning heeft toegang tot het wijkzorgnetwerk doordat:
Projectleiding en werkgroep
De werkgroep is samengesteld uit personen die functioneel elk vanuit een andere invalshoek met hun eigen vooronderstellingen naar de opdracht kijken en de doelgroep en het gebied kennen. De huismeester van de woningcorporatie, de ergotherapeut, de ouderenadviesraad, de ambulant begeleider maatschappelijke opvang, het sociaal loket, de gebiedsmakelaar, de participatiewerker, de gebiedspartner. Later is het meldpunt zorg en overlast aangehaakt.
Eerste lijn Amsterdam & Almere (ELAA) heeft voor de opstart de projectleiding op zich genomen in 2018. De vindplaatsen zijn in kaart gebracht, bezocht, ondervraagd en geïnformeerd. Daarmee zijn onder andere de winkeliers op het Christiaan Huygensplein, de HEMA, het zwembad, diverse horecagelegenheden en andere wijkvoorzieningen ook de toegang tot Wijkzorg geworden! De vindplaatsen krijgen ieder een eigen wijkzorgcontactpersoon die regelmatig en persoonlijk contact houdt. Per januari 2019 wordt het project verder ontwikkeld en geborgd bij de juiste personen in de wijk. In het najaar 2019 vindt een evaluatie plaats.
Meer informatie:
c.maduro@wijkzorg-amsterdam.nl
Deze website maakt gebruik van cookies om website verkeer te analyseren. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website en klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.